ZOEK DE X...
We schrijven 21 januari 2008....
(Het compleet uitgebreide verslag van onze "Engelenland" reis
kunt U lezen op deze site ):
X-Document, X-Files, X-Adventure, X-Moment, X-Works,
X-Qlusive, X-Factor, X-Toy, X-Tra, X-Power:
X = MORE
The Matchless Model X ST 990 cc V-Twin 1937 "BLACK TRAIN"
"GET YOUR KICKS on A BIG MODEL X !"
"X-man" MGS zet zijn "X-Clusive X-Toy" in de schuur!
Zoals ik al schreef... was voor mij de allereerste keer naar Engeland...
Maar eerlijk is eerlijk...het was reuze relaxed en gezellig...en goed geregeld allemaal.
De relaxte overtocht, het links rijden viel best mee, het toch rustige fraaie engelse
landschap, de heerlijk pubs en overnachtingen op uiterst luxe lodge/cottage...
John "Norton", de allesregelaar, verdiend hiervoor een grote pluim!
Thank You!
Zoals ik al schreef... was voor mij de allereerste keer naar Engeland...
Maar eerlijk is eerlijk...het was reuze relaxed en gezellig...en goed geregeld allemaal.
De relaxte overtocht, het links rijden viel best mee, het toch rustige fraaie engelse
landschap, de heerlijk pubs en overnachtingen op uiterst luxe lodge/cottage...
John "Norton", de allesregelaar, verdiend hiervoor een grote pluim!
Thank You!
Na een paar dagen bijkomen van dit "X-Treme" Adventure...
werd op zaterdag 26 januari 15.30 uur een "X-Moment" garagemeeting georganiseerd waar men een "Bier-Blik" kon werpen naar mijn nieuwe aanwinst!
Ruim een "X-Aantal" (11) D.V.M.A.-leden gaven gehoor aan dit spontane
Ruim een "X-Aantal" (11) D.V.M.A.-leden gaven gehoor aan dit spontane
"Bier-met-Bitterballen-treffen".
Het was wederom gezellig en de verhalen en nieuwe ideeen kwamen los...
Op maandag de 28-ste werd door Sander en mij nog
een "X-Avon" achterband gemonteerd...
om vervolgens dinsdag de 29-ste 07.00 uur met de Matchless
en het "Nortonnetje" samen voor "X-Missie"
probleemloze kentekenkeuring te gaan.
Dat werd een "X-Tra" succes ondanks het grote aanbod "slurptaks onduikers" die die dag in grote getale nog voor 1 februari gekeurd moesten gaan worden...
De motorfietsen zijn goedgekeurd en toen was het nog effe wachten op de kentekens en beter weer.
"De Heftige Utrechter"
("X-Qlusive Style": Zoek de verschillen 1937 versus 2008)
Starten... lopen...VET!
Op 10 februari werd vertrokken vanaf O.N.
voor een "X-trail" kort 1e ritje...
Op 15 februari werd de "X-Toy" voorzien van een Zeer Fraaie
"Lex Welbike Schmidt" vintage nummerplaathouder met
Lucas MT 110 achterlicht aangesloten door
Pieter "British Motor Works" Kleintjes .
12 april werd de "X-Support run" gereden via het pontje te
Eemnes naar Blaricum. Daar werd een bezoek gebracht
aan de "X-Treme X-Way Workshop"
"X-Ray Lady" looks over it!
21 april was het dan zover...de "X-Toy" was klaar om opgehaald te worden...
21 april was het dan zover...de "X-Toy" was klaar om opgehaald te worden...
eerst werd in de straat nog een klein proefritje gemaakt...
Op 3 mei werd dan vervolgens "The X-Maiden Run" gereden. Een allereerste langere "X-trail" rit vanuit Groenekan ri. Soesterberg met als einddoel "onze" Triumph specialist Marten "Aston Martin" Morren te "Barneville". Het weer was prima en wij hadden er zin in...waarin nou gewoon lekker een stukje blazen over de wegen. The "X-Black Train" reed prima en voelde zich wel thuis op de provinciale wegen waar er wat meer ruimte is en heerlijk gas gegeven kon worden.
De "koffie-met-appeltaart" tussenstop werd ditmaal gehouden bij Cafevaria Hans z'n Grietje te Hoevelaken, het gezelligste kroegje van de Veluwe !?
Daarna gingen we als een speer via Stoutenburg, Achterveld ri. "Barneville" naar dus Marten "Aston Martin" Morren om weer wat Triumph Motorcycles spares aan te schaffen voor onze komende reis naar "Engelenland". Rita Morren en onze mannen hadden ook nog tijd voor een spontane fotosessie en wij bewonderden de Astons en Marten onze "brommers"!
Foto: Rita Morren uit "Barneville"
Foto: Els Wymenga te Utrecht.
Daarna vertrokken wij weer binnendoor via Leusden, waar Hans een spijker in zijn achterband kreeg en zijn "brommert" kon achterlaten, Austerlitz, waar Sander met een uitgelopen versnellingsbaklager en beschadigd tandwiel heel rustig naar huis moest rijden...via Zeist, De Bilt ri. Utrecht, alwaar MGS zijn "brommert" na een "bijna thuispauze" niet meer wilde vonken omdat de magneetschellak gesmolten was door de hitte...kortom magneet defect.
Foto: Rita Morren uit "Barneville"
Foto: Els Wymenga te Utrecht.
Daarna vertrokken wij weer binnendoor via Leusden, waar Hans een spijker in zijn achterband kreeg en zijn "brommert" kon achterlaten, Austerlitz, waar Sander met een uitgelopen versnellingsbaklager en beschadigd tandwiel heel rustig naar huis moest rijden...via Zeist, De Bilt ri. Utrecht, alwaar MGS zijn "brommert" na een "bijna thuispauze" niet meer wilde vonken omdat de magneetschellak gesmolten was door de hitte...kortom magneet defect.
"X-Trouble"
Al met al was het een goede testrun voor "engelenland", een fraaie rit van zo'n 90 km, maar toch zijn enkelen dus met pech huiswaarts gekeerd en is er nu weer heel wat werk aan de winkel.
Korte tijd daarna is de magneet opnieuw gewikkeld en verder helemaal gerepareerd.
Echter goed afgesteld was hij toch nog niet...
Lees verder...in het volgende blog!
Kortom wij zijn er straks klaar voor!
Waarvoor?
Kortom wij zijn er straks klaar voor!
Waarvoor?
Nou om weer samen gezellige ritten te rijden,
weekenden weg te gaan of toch ook weer naar "Engelenland",
maar nu per motorfiets !
"GET YOUR KICKS ON A BIG MODEL X !"
X = MORE...
SO
The only X-man left !
Motoring George Spauwen
Sponsored by
No comments:
Post a Comment